20 Mar 2016

Mobile Marketing in 2016

Anul acesta, cautarile pe dekstop vor fi depasite de cele pe mobile. Cele mai multe vizite obtinute in anul trecut au fost de pe mobile

Conform unr statistici facute in 2015 s-a aratat ca in Romania 97% dintre familiile cu copii (familii cu copii pana in 14 ani) si 99% dintre tinerii singuri (tineri de 18-34 de ani, necasatoriti si fara copii) detin un telefon mobil. Apropindu-se de oamenii care detin un TV, aproximativ 98% 

In medie 36% dintre familiile cu copii petrec intre 4 si 6 ore pe zi pe telefon. 28% dintre tinerii petrec intre 7 si 12 h pe telefon si 14% dintre tinerii singuri petrec mai mult de 12 h pe zi pe telefon.

Mobile-ul este folosit zilnic pentru retele de socializare, poze, chiar si presa. Citirea articolelor se face acum din mers. Oriunde ai fi: in metrou,  in statie, pe  drum, mall, scoala, vezi oameni care cauta alert informatii pe un mobile. Si pe zi ce trece scade procentul celor care se uita la TV pentru a primi stiri. Newsfeed-ul ofera aproape orice informatie, iar cuplarea la aplicatiile mobile ii tin activ chiar si in organizarea timpului, iar pentru ce in viteza, chiar si comadarea unui uber, prazului. In 2016 cresterea numarului de vizualizatori, dupa cum ati urmarit pe site-urile voastre vine cel mai mult de pe mobile

Site-ul tau trebuie sa fie mobile friendly , adica sa se afiseze corect si pe telefoane mobile si pe tablete, orice dispozitiv in care rata cresterii pentru scroll depaseste accesarea prin click pe dekstop. In plus, trebuie luat  in calcul felul in care apare continutul site-ului pe mobil (mobile marketing), felul in care se afiseaza paginile de produs sau de servicii, astfel incat utilizatorul sa poata accesa rapid informatia, sa te poata contacta rapid, dintr-un singur click (mobile design) sau sa poata comanda online rapid (mobile e-commerce).

Experienta vizualizatorilor pe pagina ta web va fi un factor de ranking important in 2016.

Pentru a afla acest lucru, Google se foloseste de Google Rates adica persoane care atribuie ratinguri paginilor web. Evaluatorii ajuta echipa Google in fazele de testare initiala ale modificarilor propuse algoritmului de cautare Google. Astfel, in functie de timpul petrecut pe site de catre utilizator, de rata de respingere sau de actiunile efectuate pe site, Google poate sti daca experienta utilizatorilor a fost sau nu una satisfacatoare.


Didu Mihaela

Marketing online