23 Mar 2016

Scoala de afaceri Robert T. Kiyosaki

Daca tot a venit si pe piata din Romania, un val de educatie financiare si acum vorbim despre cum sa intram in acest trend, subiecte pe care multi nu le percep prea usor, spun asta eu care am dat peste foarte multe carti economice inainte de a alege o carte care sa ma tina atat de prinsa si sa imi puna o baza de informatii economice usor de inteles, daca nu ai niste informatii economice pentru a intelege o carte este destul de dificil sa o mai parcurgi si motivul pentru care tinerilor nu le place sa citeasca o carte bazata pe educatia finaciara este ca poate au inceput cu o carte prea greu de inteles inainte de a intelege ce este un activ, pasiv, fonduri mutuale, cash flow si lista poate continua.

Recent am citit "Scoala de afaceri "de Robert T. Kiyosaki, carte care face parte din seria "Tata bogat, tata sarac". Limbajul folosit de autor este pe intelesul tutror, o carte care ar trebui oferita unui elev inca din scoala generala. Unul din subiectele pe care il abordeaza autorul este legat de importanta vanzarilor. Trecerea prin perioadele de declin ne face sa ne punem diferite intrebari : Unde am gresit? Ce sa fac? In ce sa investesc? … si uite asa lista poate continua.  Acest lucru m-a facut sa reflect o perioada de timp inca de cand am terminat cartea de citit : "Daca cineva nu are succes, este sărac sau singur , acestea se intampla pentru ca el sau ea nu au reusit sa vândă ceva. Daca vrei sa obții ceea ce doresti trebuie mai întâi, sa vinzi."

Noi învățăm încă de când suntem copii  lucruri legate de arta vânzării, fara sa ne dam seama. Cei care se sfiesc de ea, de cele mai multe ori sunt cei care spun ca au studii inalte, judecandu-i pe vânzători.Dar oare nu ajung ei persoane care nu stiu sa se promoveze pe sine la un interviu si in cele din urma din cauza temerii nu stiu cum sa o faca si ajung saraci, desi spun ca au multe studii. Oamenii care ajung in top inteleg importanta relației dintre vânzător si societate. Una peste alta studiul este in zadar, daca noi nu învățăm sa scoatem din stanci diamante prin slefuire.

"Ne plangem adesea de faptul ca nu avem pile si nu putem profesa", il citez pe profesorul meu de marketig in al 5-lea curs la care am ajuns. Acest moment imi aminteste despre marketing-ul in retea, „Datorita faptului ca nu mi-am castigat averea din intemeierea unei afaceri de marketing in retea, am avantajul de a fi putin mai obiectiv in privinta acestui subiect. Cartea de fata descrie adevaratele valori ale unei afaceri de marketing in retea - valori care depasesc simplul potential al dobandirii de venituri uriase. In sfarsit am gasit o afacere cu fata umana.“  Marketing-ul in retea este despre oameni si depre un lant de afaceri.

Scoala de afaceri porneste de la ideea de a cunoaste ceea ce muncim. Marketingul de retea se bazeaza pe un alt concept deosebit de puternic: "puterea retelei". Capacitatea individuala de munca si venitul obtinut sunt limitate de starea fizica si de un anumit timp care poate fi folosit pentru munca.La fel, aceste persoane isi pot construi si ele retele, echipe de persoane care procedeaza identic, constituindu-se treptat un "lant de retele" de pe urma carora compania ofera un comision, existand un plan de compensatii in functie de activitate.

“Majoritatea scolilor pregatesc oamenii pentru cadranele A (angajati) sau L (liber profesionisti) si asta e foarte bine, daca acestea sunt cadranele in care vrei sa iti petreci viata. Majoritatea programelor MBA pregatesc studentii pentru a obtine slujbe bine platite in lumea corporativa din A, nu din P(proprietar de afacere)."

Dar daca te afli in cadranul A sau L si vrei sa treci in altul? Daca vrei sa te afli in cadranul P? Unde gasesti educatia care sa te pregateasca pentru acest cadran? Eu recomand afacerea de marketing in retea. O recomand pentru cei care vor sa se schimbe si sa obtina abilitatile necesare si instructajul de atitudine pentru a avea succes in cadranul P. Nu e usor sa fii antreprenor si sa construiesti o afacere in cadranul P. De fapt, cred ca demararea unei afaceri in cadranul P este una dintre cele mai “bune” provocari cu care te poti confrunta.” O scolaa nu v-a invata un elev sa se pozitioneze in cadranul P, mereu ii va spune invata sa ajungi un angajat bun, lucrul acesta ii face pe tineri sa lucreze pentru a fi angati intr-o multi-nationala.

Si in incheiere ceea ce cred eu este faptul ca orice tanar care cauta in retea o anumitea cateogorie de oameni si iasa din turma care merge in lant prin curaj si incredere, mergand pe drumul care iti dicteaza visul tau de a reusi.


Didu Mihaela

Marketing online